Romania

Sondaj de ultimă oră. AUR, pe locul 2, după PSD

Asculta informatia

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) – partidul condus de către George Simion și Claudiu Târziu – crește în sondaje, fiind al doilea după PSD și înainte de PNL, ambele partide aflate în coaliția de guvernare.

Cel puțin asta indică datele unei cercetări INSCOP realizate în ianuarie acest an, la nivel de intenție de vot pentru partide.

Astfel, AUR este cotat cu 20,6% în preferințele electoratului, după PSD, cu 34,3%, și înaintea PNL-ului, cu 16,6%, respectiv USR, cu 12,1%.

Concluziile directorului Inscop

„Intenția de vot pentru partide în ianuarie 2022.

Două concluzii principale:

1. Certurile dintre partidele coaliției aflate la guvernare pe fondul crizei facturilor la energie le afectează în mod direct intenția de vot. Deocamdată impactul este controlabil, dar problema riscă să devină o amenințare majoră dacă relația dintre PSD și PNL nu se va armoniza și cele două partide nu vin cu soluții în locul disputelor politice. După catastrofala criză politică de la finalul anului trecut, oamenii nu mai vor să audă de certuri politice și nu vor avea niciun pic de răbdare și niciun gram de toleranță pentru partidele care le vor provoca.

2. Tensiunile din coaliție și întârzierea oferirii de soluții la problemele sociale alimentează în continuare creșterea AUR. Dacă pe zona de securitate militară, din cauza amenințărilor Rusiei observăm o creștere foarte puternică a încrederii în NATO, în UE, în Occident, de bun augur pentru moralul națiunii, problemele sociale și politice domestice/interne vor alimenta în continuare adeziunea electorală la discursul ultra-populist”, susține, într-o postare pe Facebook, directorul Inscop Research, Remus Ștefureac.

Citește și:  VIDEO ȘOCANT: Fată salvată în ultima secundă din fața metroului: A vrut să se sinucidă după ce s-a certat cu prietenul

Când a fost făcut sondajul

La nivel de detalii tehnice, s-a aflat că sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda think-tank-ului STRATEGIC Thinking Group. Ancheta sociologică s-a derulat în perioada 11-18 ianuarie 2022, datele fiind culese prin metoda CATI – interviuri telefonice.

Și că volumul eșantionului a fost de 1162 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.9 %, la un grad de încredere de 95%.

Tags

Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

− 9 = 1

Close