Primul vaporas a trecut prin ecluza reabilitata de la Sanmihaiu Roman. – Europa News
Romania

Primul vaporas a trecut prin ecluza reabilitata de la Sanmihaiu Roman.

S-a lucrat din greu in ultimii doi ani si jumatate ani la reabilitarea nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman, astfel incat in viitor sa se poata calatori si pe apa, pe Canalul Bega, pana in Serbia. Odata finalizate interventiile, a venit si momentul in care trebuie facuta receptia lucrarilor.

Comisia responsabila cu verificarile a avut parte de un prim test al ecluzei reabilitate. Astfel, un vaporetto a venit de la Timisoara pe canal si a facut proba sistemelor constructiei hidrotehnice. Totul a mers conform planului.

S-au deschis lucrarile comisiei de receptie privind reabilitarea nodului hidrotehnic Sanmihaiu Roman. Cu acest prilej, un vaporetto, care a plecat din Timisoara, a trecut prin ecluza de la nodul hidrotehnic reabilitat cu bani europeni. Scopul a fost acela de a verifica cum functioneaza mecanismele ecluzei. Totul a decurs normal, ecluza este functionala„, transmit reprezentantii de la Apele Romane Banat.

Va reamintim, repararea si repunerea in valoare a nodului hidrotehnic de la Sanmihaiu Roman s-a facut cu bani europeni, cu fonduri de la bugetul national, de la Apele Banat si Consiliul Judetean Timis.

Intreg proiectul ‘Repararea infrastructurii de navigatie a Canalului Bega’ are o valoare de 13,85 milioane euro, din care 11,77 milioane euro sunt bani de la Uniunea Europeana prin programul IPA, care s-au impartit in doua. Jumatate au revenit partii romane, iar cealalta partii sarbe.

Partenerii sarbi in proiect au finalizat la randul lor repararea nodurilor hidrotehnice de la Srpski Itebej si Klek. Totodata, au terminat pista de biciclete pana la granita, astfel ca, dupa deschiderea punctului de trecere a frontierei de pe canalul Bega, traseul cicloturistic va avea peste 70 de km.

Citește și:  Afacerea covid continuă să prospere: Medicii de familie primesc 50 de lei de persoană pentru testarea cu teste rapide

SURSA

Tags

Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close