Romania

Ministrul Transporturilor amenință din nou cu rezilierea firma care lucrează pe Centura de Sud a Timișoarei

Constructorul Centurii Timișoara Sud și cel care realizează descărcarea de pe A1 la Sânandrei au primit, recent, din partea CNAIR certificat negativ. Conform noii legi a achizițiilor publice, acest fapt înseamnă o bulină neagră pentru alte participări la licitații.

Până să participe la alte licitații, firma italiană Tirrena Scavi, care lucrează cu încetinitorul la Centura de Sud a Timișoarei, a fost din nou amenințată, miercuri, cu rezilierea contractului de către Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Șoseaua de ocolire a orașului ar fi trebui să fie finalizată, conform contractului, în decembrie 2022. Sunt șanse foarte slabe să se întâmple acest lucru dacă luăm în calcul faptul că gradul de realizare al Centurii de Sud a Timișoarei a ajuns abia la 53%, potrivit informațiilor furnizate de reprezentanții DRDP Timișoara pentru Tion.

„Credeți-mă că zilnic le-am cerut colegilor de la cabinet (n.r. – de la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii) să-mi dea monitorizarea pe care le-o dau colegii de la DRDP Timișoara legată de centură. Am avut o discuție inclusiv cu patronul acestei companii, un domn venerabil de 84-85 de ani, care a venit din Italia, de două ori m-am întâlnit cu dânsul. Înțeleg că au accesat un împrumut și banca a fost de acord să finanțeze, asta e ceea ce m-a anunțat în urmă cu câteva zile luându-și angajamentul că își vor schimba ritmul de lucru.

Eu n-am uitat și știți că am dat certificat negativ, nu eu, CNAIR, și celor de la Todini care lucrează pe varianta de legătură de la autostradă la Sânandrei, acei zece kilometri. Ambii au primit certificat negativ și dacă vor continua în ritmul ăsta, se va rezilia contractul, să n-aveți dubii. Nu stau să îmi pierd timpul cu mincinoși. Dacă mint, vor plăti”, a declarat miercuri, la Timișoara, ministrul Grindeanu, legat de evoluția lucrărilor.

Centura Timișoara Sud este proiectată să lege ieșirea din Timișoara de pe Calea Lugojului cu cea spre Utvin, Sânmihaiu Român, prin Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda, prin două benzi. Centura va avea 26 de kilometri. De proiect și execuție se ocupă firma Tirrena Scavi Spa, iar valoarea contractului depășește 60 de milioane de euro.

Citește și:  Naționala de fotbal face din nou România de rușine: Înfrângere cu Muntenegru în primul meci din Liga Națiunilor

Odată construită, Centura de Sud a orașului va avea o garanție de zece ani.

Tags

Articole similare

Leave a Reply

Close