Noul univers al consumatorilor: cum vor arăta reclamele și moda în metaversul lui Zuckerberg – Europa News
TEHNOLOGIE

Noul univers al consumatorilor: cum vor arăta reclamele și moda în metaversul lui Zuckerberg

Imaginați-vă, într-un moment din viitorul apropiat, că vă faceți călătoria zilnică prin metavers și îl întâlniți pe Colin Kaepernick. Nu este vorba de Kaepernick în carne și oase, ci de un avatar digital al fostei vedete NFL. Pe măsură ce interacționați cu Kaepernick, Nike, sponsorul lui, devine parte a experienței.

Termenul „metavers” a fost pomenit în romanul științifico-fantastic al lui Neal Stephenson din 1992 „Snow Crash”, în care oamenii, ca avatare, interacționau într-un spațiu virtual tridimensional – pentru a scăpa de o realitate distopică.

Și a explodat anul acesta, după ce Facebook și-a schimbat numele în Meta Platforme, iar Mark Zuckerberg a menționat că scopul său este de “a aduce metaversul la viață, de a ajuta oamenii să se conecteze, să găsească comunități și să dezvolte afaceri”.

Companii de jocuri video precum dezvoltatorul Fortnite Epic Games și Roblox s-au pliat rapid pe această tendință. Nike – care are mai multe brevete legate de vânzarea de produse în metavers – a creat recent lumea virtuală Nikeland. Și alții se bazează pe strategii similare.

„Eforturile noastre până în prezent sunt doar un prolog la o perioadă în care vom putea conecta și mai strâns lumea fizică și cea digitală, permițând povestiri fără limite în propriul nostru metavers Disney”, a spus Bob Chapek, CEO-ul companiei.

La rândul ei, industria de publicitatate schițează strategii pentru metaverse. Șablonul este în jocuri precum Tiki-Taka Soccer și FIFA Mobile, în care panourile publicitare pentru mărci cresc atât gradul de conștientizare, cât și informațiile pentru produse.

„Va fi foarte asemănător cu ceea ce avem astăzi în lumea reală”, a spus Jason Velliquette, vicepreședinte executiv al consultanței digitale pentru marketing R3. El crede că vor exista sisteme în metaverse în care companiile vor cumpăra spațiu publicitar într-un mediu 3D.

Citește și:  Zuckerberg pierde 7,2 miliarde de dolari după ce mai multe companii au scos publicitatea din reţeaua Facebook

Versiunea ta virtuală se va îmbrăca de la Gucci

Pandemia a forțat mai multe mărci să experimenteze cea mai recentă tehnologie a camerelor foto și aplicații de potrivire virtuală pentru îmbrăcăminte și produse cosmetice, iar „moda virtuală” este o țintă evidentă pentru dezvoltarea timpurie și experimentarea în metavers.

„Când oamenii folosesc avatarurile, este destul de imaginabil că atunci versiunea ta virtuală se va îmbrăca și va folosi mărci precum Gucci, Nike, Adidas, Balenciaga, sau Levi’s”, spune Max Pinas, director de creație la compania digitală Dept.

Gucci tocmai a introdus o poșetă pe platforma Roblox, care costă mai mult decât în viața reală.

Nikeland este modelată după politica companiei. Deși va prezenta jocuri precum dodgeball și tag, Nike intenționează să aibă un showroom digital și să includă vedete din sport și integrarea produselor.

Introducerea NFT-urilor – jetoane nefungibile – modifică această ecuație, relatează CNBC. Dintr-o dată, o persoană (reprezentată ca un avatar de joc) poate cumpăra un NFT și poate merge virtual prin diferite “lumi” cu el.

Pe măsură ce specialiștii în marketing stabilesc limite de branding, tehnologia continuă să evolueze. De aceea, în scurt timp, un utilizator va putea interacționa cu o întruchipare a unui brand, cum ar fi Kaepernick pentru Nike.

Tiffany Rolfe, directorul agenției de publicitate R/GA, a declarat că, deși metaversul nu există încă, va oferi un nou univers de clienți și medii în care companiile vor exploata proprietatea intelectuală existentă.

Pentru Lewis Smithingham, președintele Media Monk, “timpul smartphone-ului a trecut, iar companiile și brandurile trebuie să-și redefinească abordările față de implicarea publicului”.

„În metavers, mărcile trebuie să atingă un echilibru între a fi prezente și a fi autentice, oferind utilitate și semnificație consumatorilor prin creativitate și inovație tehnologică. Pe scurt, mărcile trebuie să creeze experiențe pe care oamenii le doresc cu adevărat.”

Citește și:  Google riscă o nouă amendă în Rusia pentru filtrarea insuficientă a conţinuturilor interzise

SURSA

Tags

Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close