TEHNOLOGIE

Kaspersky: 32% dintre europeni se simt mai dezinhibaţi în mediul online

Aproape o treime (32%) dintre europeni se simt mai încrezători şi dezinhibaţi în mediul online, decât atunci când întâlnesc oameni faţă în faţă, iar într-o pondere similară (31%) consideră că este mai uşor să construieşti noi prietenii online sau în social media, arată rezultatele unor noi cercetări comandate de Kaspersky.

“Întâlnirile online nu au fost niciodată mai simple şi mai accesibile ca acum. De la aplicaţii de dating şi social media, la forumuri populare, milioane de oameni îşi fac prieteni, în mod regulat, prin intermediul internetului. De fapt, noile cercetări Kaspersky au descoperit că europenii sunt atât de implicaţi în relaţiile virtuale, încât unul din trei (31%) relatează că îi este mai uşor să construiască noi prietenii online. Cu toate acestea, în ciuda exploziei de relaţii online, cei care îşi petrec o mare parte din timp conectându-se cu ceilalţi în mediul digital, au mai multe şanse să se simtă singuri”, se menţionează în concluziile analizelor de piaţă.

Potrivit sursei citate, unul din trei oameni (31%) susţine că îi este mai uşor să se afişeze aşa cum vrea să fie văzut în mediul online, decât în persoană, în timp ce 32% afirmă că sunt mai încrezători şi mai sociabili decât atunci când întâlnesc oamenii faţă în faţă.

Cu toate acestea, peste jumătate (53%) dintre persoanele care folosesc social media şi forumuri online admit că “se simt singuri tot timpul” şi petrec cel puţin cinci ore pe zi în online.

Kaspersky a mai descoperit că aproximativ unul din cinci europeni (18%) consideră că acea conexiune emoţională pe care o au cu prietenii în mediul online este mai puternică decât cea pe care o au cu prietenii pe care îi întâlnesc în viaţa reală.

Citește și:  Trucuri Windows 10: cum ascunzi repede ce ai pe ecran și ajungi la desktop, în mai multe feluri

Arlington Research, o agenţie independentă de cercetare de piaţă, a efectuat cercetări de piaţă în numele Kaspersky în 12 ţări europene, plus Japonia.

Ţările intervievate includ: Marea Britanie (2.000 de respondenţi), Franţa (1.000 de respondenţi), Germania (1.000 de respondenţi), Italia (1.000 de respondenţi), Spania (1.000 de respondenţi), Olanda (1.000 de respondenţi), Belgia (500 de respondenţi), Portugalia (500 de respondenţi) ), Cehia (500 de respondenţi), Austria (500 de respondenţi), Ungaria (500 de respondenţi), România (500 de respondenţi) şi Japonia (500 de respondenţi).

Cercetarea este reprezentativă la nivel naţional pentru adulţii cu vârsta peste 18 ani în fiecare ţară studiată în ceea ce priveşte sexul, vârsta şi regiunea (+/- 2%) şi a fost realizată în conformitate cu orientările de cercetare de piaţă ESOMAR. AGERPRES

Tags

Articole similare

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close